Brugernavn Kodeord
Glemt dit password? Husk mig

slagteren.net
Se indlæg
slagteren.net | Spørg slagteren (kun for medlemmer) | Spørg slagteren
Forfatter Mexikansk barbacoa
CJoost
Brugere

Antal indlæg: 1
Bopæl: Søborg
Lagt på d. 08-11-2011 07:08
Hej!
Jeg skal lave mexikansk mad til tøseklubben på fredag og har bestemt mig for at lave fyldet som ægte mexikansk barbacoa og dermed ikke bruge hakket oksekød. Jeg skal tilberede et stykke oksekød som skal være i gryden i ca 7 timer siger opskriften, men da opskriften er på engelsk og kun betegner kødet som "beef roast" søger jeg en lidt nærmere beskrivelse af netop hvilket stykke oksekød det er jeg skal gå ud og købe. Hvilket stykke kød er egnet til dette formål, altså stege i 7-8 timer og bagefter "shred it" bare ved bruger af en gaffel? Noget på ben måske? Jeg glæder mig til at høre fra Jer da jeg er kommet lidt i tvivl om jeg har bevæget mig ud på dybt vand mht til at tilberede denne slags kød...

Tusind tak!

Mvh Charlotte
Forfatter RE: Mexikansk barbacoa
Daniel_Hansen
Brugere

Antal indlæg: 2
Bopæl: Løvstikkevej 15
Lagt på d. 28-11-2011 16:58
Hej Charlotte.
Til sådan en langtidsstegning, skal du bruge et stykke kød, hvor strukturen er meget grov, (Yderlår, Lårtunge, Bov, Tykkam ect.)
Det der er vigtigt i din overvejelse, er hvordan du forestiller dig "fedtindholdet" og dermed det færdige produkt skal være, hvilket kommer helt an på opskriften.
Men som en lille vejledning kan du bruge følgende:
Er kødet flot marmoreret, kan det holde til mindre væske i gryden, uden at blive tørt.
Er kødet knap så marmoreret, kan du med fordel stege det i stegemargarine (ikke olie eller andet nymodens nonsens) derefter skal der SOM MINIMUM være 1/3 væske i gryden, under HELE TILBEREDNINGEN
endeligt, hvis du vælger et magert stykke kød, skal der virkelig guffes for at kødet ikke bliver tørt. Her kunne du med fordel igen stege kødet i margarine, og derefter lade kødet simre i MINIMUM 1/2 væske, under tilberedningen.

Det hurtige svar:
Køb noget Tykkam, trim det værste fedt fra, brun det godt i margarine- og fortsæt så din opskrift.

Håber det var svar nok, ellers kan du bare sende en besked.smiley
Mvh. Daniel

Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.
Se her
Brugerafstemning
Hvor køber du dit kød?

I supermarkedet

Hos den lokale slagter

Andet

Du er nødt til at logge på for at stemme.
Debatten
Seneste opskrifter
Kalvefrikassé
Amerikansk barbec...
Pitabrød
Seneste kommentarer
Berliner kålpøl...
Røget svinemørb...
Røget svinemørb...
Vi anbefaler...

Læs mere her
Statistik