| Forfatter |
Kalvekød med tunsauce |
LiseM
Brugere
Antal indlæg: 3
Bopæl: Skjern
| Lagt på d. 24-08-2009 20:59 |
|
|
Hej,
har kigget opskriften på kalvekød med tunsauce. Jeg savner lige at vide, hvor meget tun, der skal bruges. det står ikke nævnt som ingrediens 
Desuden kunne jeg tænke mig at vide, om jeg kan bruge kalvelårtunge til retten. Jeg har en økologisk én af slagsen i fryseren. Det er fra et ungt dyr (kødkvæg) og meget velhængt og mørt. det kan vel ikke være rigtigt, at lårtungen kun kan bruges til saltkød ! ?
Mvh LiseM |
|
| Forfatter |
RE: Kalvekød med tunsauce |
Slagteren
Super Administrator
Antal indlæg: 79
Bopæl: Aalborg
| Lagt på d. 25-08-2009 07:54 |
|
|
Hej LiseM
Ja,jeg kan da godt se at den mangler som ingrediens. Men jeg vil sige at 2 dåser tunfisk er passende 
Oksekød er saft og kraft |
|
| Forfatter |
Slagteren
Super Administrator
| Lagt på d. 25-08-2009 07:59 |
|
|
Til spørgsmålet om du kan bruge lårtungen,vil jeg sige at det kan du godt. Dog kan det være du skal beregne lidt længere kogetid (1½ mere måske) da lårtungen ikke er et specielt mørt stykke kød.
|
| Forfatter |
LiseM
Brugere
Antal indlæg: 3
Bopæl: Skjern
| Lagt på d. 26-08-2009 10:34 |
|
|
|
´Tak for dine svar. Jeg har kigget på min fryseliste og set, at den kun vejer 425 g. Så det er jo en bette svend. Tror du så, at den skal koge så længe? Og hvordan finder jeg lige ud af, om den er kogt færdig? Stikker en kødnål i eller hvad? (det lyder måske ikke sådan, men jeg er altså vant til at lave mad - bare ikke til de "mærkelige" udskæringer, man får med, når man køber en kvart kalv. Men det er supergodt kød, og man får prøvet noget nyt.) |
|
| Forfatter |
Slagteren
Super Administrator
| Lagt på d. 26-08-2009 14:17 |
|
|
Hej igen
Ja det var ikke så stor en lårtunge - så hold du bare på de 1½ time. Hvis du vil tjekke om den er mør, kan du da bare skære et lille stykke af enden for at "tjekke" mørheden.
|